Najlepszy sposób na PR – social media

Coraz częściej w mediach społecznościowych natykamy się na profile doskonale znanych nam przedsiębiorstw. Firmy pragną pozyskać nowych odbiorców właśnie za ich pomocą. Nic w tym dziwnego, rozwój techniki zmusił ich do przekształcenia systemu reklamowego, bo obecnie co innego liczy się w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa.

fundusze

Autor: shankar s.
Źródło: http://www.flickr.com
W internecie możemy spotkać zarówno oficjalne strony konkretnych marek, jak i posty sponsorowane nawiązujące do nich. Promotor marki ma w końcu za zadanie pokazanie produktu, czy też usługi proponowanej właśnie przez nią, aby większa liczba odbiorców mogła się z nią zapoznać i skorzystać z oferty.

Hej, sprawdź to, jeśli dotąd nie wiesz o tej atrakcyjnej stronie a zobaczysz, że okaże się ona dla Ciebie bardzo interesująca.

Nasuwa się pytanie – czy jest to skuteczne? W znacznej ilości przypadków wyprzedzają inne reklamy! Takie posty to wbrew pozorom niełatwa sprawa, lecz przy szczypcie obycia w social mediach i przemyślanym zamieszczaniu takich treści, właściciele korporacji mogą zyskać naprawdę dużo. Promotor marki jest wybierany na podstawie kilku czynników, jak na przykład liczba polubień strony, w jaki sposób jego odbiorcy reagują na tego rodzaju posty, czy liczba komentarzy pod zamieszczanymi zdjęciami. Musi umieć dobrze sprzedać produkt, który będzie proponował i uczynić to w możliwie jak najmniej nachalny sposób. Jak mówi nazwa ma przecież zostać ambasadorem marki, a nie od niej odstręczać. Wybierani są zarówno po to, aby zwiększyć liczbę odbiorców konkretnego produktu bądź usługi, lecz także przez względy wizerunkowe danego przedsiębiorstwa, więc posty nie mogą być nieprzemyślane, ponieważ na pewno nie spełnią swojego zadania.

Marketing w mediach społecznościowych stała się niezwykle istotnym narzędziem w budowaniu relacji z klientami. Będąc przedsiębiorcą nie można już pozwolić sobie by w social mediach nie funkcjonować. Czego nie ma na Facebooku, nie ma też w rzeczywistości!