Lojalnościowe programy – czy to się opłaca?
Jedną z niewątpliwych zasług współczesnego marketingu jest przekonanie ogromnej części posiadaczy przedsiębiorstw, iż liczy się głównie jakość, a nie ilość nabywców.
Choć słysząc takowe zdanie możemy odnosić wrażenie, że to firmy decydują, kto będzie ich odbiorcą, to realizowanie owej dewizy odbywać się będzie głównie z pożytkiem dla klientów.
Z punktu spostrzegania przedsiębiorstwa najbardziej wartościowy nabywca to taki, który ocenia ją – z jakiegoś powodu – za lepszą od pozostałych, za godną zaufania. Konsument, który rozumuje w ten sposób chętniej jak też częściej będzie korzystał z usług firmy, do której jest silnie przywiązany. Gotowy będzie uiścić więcej jak też sporadyczniej będzie się oglądał na propozycję konkurencyjnych przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwo w rewanżu poczyni wszystko, by utrzymać dobre stosunki z najlepszym konsumentami. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na zyskanie grona oddanych klientów jest stworzenie lojalnościowego programu.

Źródło: http://www.flickr.com

Źródło: http://www.flickr.com
Takowe programy są niezwykle popularną formą docierania do konsumentów. Najprościej rzecz ujmując program lojalnościowy zdobywa konsumentów poprzez proponowanie pewnej ponadprogramowej korzyści, wypływającej z częstszego bądź regularnego korzystania z oferty przedsiębiorstwa. Jest bez liku przyczyn, dla których przedsiębiorstwa decydują się na wdrożenie tego rodzaju rozwiązań, pomimo dodatkowych zadań, jakich będzie wymagać obsługa programów lojalnościowych.
Najczęściej do wprowadzenia tego rodzaju promocyjnych działań popycha przedsiębiorców gigantyczna konkurencja. Innym powodem jest zmęczenie odbiorców tradycyjną reklamą, przyciągnięcie uwagi klientów.