O jakie dane osobowe może prosić pracodawca?

Zasada tycząca się zbierania oraz przetwarzania informacji osobowych zatrudnionych osób będzie taka sama jak w wypadku informacji zebranych od klientów.
Musimy zawsze pamiętać, ażeby nie zbierać danych, które nie są uzasadnione przepisami.

konferencja

Autor: Sebastiaan ter Burg
Źródło: http://www.flickr.com

Chlebodawca na pewno może wymagać od pracobiorcy danych takich jak między innymi: nazwisko, imię, adres zamieszkania, numer oraz seria dowodu osobistego, Pesel. Wynika to z obowiązków chlebodawcy, które nakłada na niego choćby rozporządzenie w obrębie podatków. Przedsiębiorca musi także zarejestrować swego pracownika w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Jeśli przedsiębiorca zatrudnia także osoby niepełnosprawne, musi zadbać o zbieranie danych osobowych, jakie stanowić będą uzasadnienie dla zysków przysługujących mu z owego tytułu.
zbieranie danych osobowych

Autor: Bosc d’Anjou
Źródło: http://www.flickr.com
W jakich celach pracodawca może spożytkować dane osobowe swoich pracowników? Na pewno może zamieścić na firmowej witrynie on-line ich nazwisko, imię, służbowy numer telefonu względnie adres e-mail. Przedsiębiorca nie musi w ogóle pytać swych pracobiorców o wyrażenie zgody na zaprezentowanie wspomnianych osobowych danych. Jednakże, ażeby mógł zamieścić jakiekolwiek zdjęcie, zawsze konieczna jest akceptacja zatrudnionego na wykorzystanie jego wizerunku. Odstępstwem będzie zamieszczenie fotografii zbiorowej pracobiorców – to nie będzie wymagać otrzymania zgody zatrudnionych osób.

Jeśli chodzi o prowadzenie zbiorów osobowych informacji – chlebodawca (jako administrator danych osobowych) wydaje pełnomocnictwa jedynie tym pracobiorcom, jacy trudnią się ich przetwarzaniem. Jak widać dziedzin, w jakich przedsiębiorca ma prawo przetwarzać dane swoich pracowników jest dużo. Każdy z tychże obszarów jest uregulowany regulacjami.

, , , ,

Related posts

Latest posts

Najlepsze propozycje apartamentów do kupienia – Kraków

Pragnąc zainwestować w określoną nieruchomość, zwykle nie decydujemy się spontaniczność. Jest to właściwa cecha, lecz nie w każdym momencie rekomendowana. Biorąc pod uwagę Kraków, stwierdzić powinno się, że uroczo zlokalizowanych oraz wspaniale zaaranżowanych apartamentów tu nie brakuje. Mnogość ofert apartamentów, jakie wystawione zostały do sprzedawania, interesuje klientów na rynku. Nie tylko Polacy chętni są, by inwestować w nieruchomość w Krakowie, o czym świadczy spore zainteresowanie.

Każda drukarnia we Wrocławiu proponuje ogromny zakres świadczeń swoim klientom

Aktualnie korzystanie z świadczeń punktów kserokopii czy zawodowych drukarni jest dla każdego człowieka nadzwyczaj przystępne. Dopuszczalne jest spełnianie wszelkich zamówień, bowiem techniki druku, które są aktualnie wykorzystywane przynależą do wyjątkowo postępowych, co szczególnie pozwala na przygotowywanie wydruków wysokiej jakości.

Drukarnie, w jakich da się zamawiać materiały dla swojego miejsca pracy

W dużych aglomeracjach miejskich nie będzie kłopotu z tym, by wyszukać drukarnie, w których da się zamawiać materiały dla własnego miejsca pracy. Szczególnie, podczas gdy będzie mieć się już przygotowane wzory. Można dzięki temu uposażyć biuro w taki sposób, żeby świetnie wyglądało każdego dnia i by pracownicy mogli sprawnie wykonywać własne obowiązki, ale i jest szansa się pokusić o to, aby zamówić w tej drukarni rzeczy na specjalne konferencje, albo spotkania z partnerami biznesowymi.

Forma leasingu nie jest nikomunieznana, bo z tym określeniem spotykamy się od lat. Nowinka dotyczą tej formy wypożyczania jest to, że nie musi on dotyczyć jedyniesprzętów ruchomych.

Nabycie mieszkania bądź domu to w dalszym ciągu w naszym kraju niesłychanie niemały problem. Ajencje żądają dość wysokiego wkładu swojego, wysokiej zdolności kredytowej i konkretnej umowy potwierdzającej najlepiej zajęcie na zawsze. Cóż wszystkim tym wymogom większość młodych osób nie jest w stanie podołać.

Elektroniczny system obiegu dokumentów, czyli w jaki sposób usprawnić pracę oraz poprawić o efektywność pracowników?

W czasach informatyzacji zarządzanie obiegiem dokumentów może przybrać niesamowicie sprawną formę, co umożliwia elektroniczny system, który nie bez powodu cieszy się tak ogromną popularnością. Elektroniczny system obiegu dokumentów pozwala na stopniowe odchodzenie od tradycyjnej papierowej obsługi dokumentów i daje możliwość sprawnego zarządzanie bazą danych. Rozwiązanie to idealnie sprawdza się zarazem w księgowości, sekretariatach, jak i kancelariach.