Efektywna reklama na zewnątrz, czyli w jaki sposób najlepiejtrafić do klientów

Poszukując najefektywniejszej postaci reklamy, właściciele firm testują różne metody. Jedną z najpowszechniejszych jest promocja zewnętrza.

Reklama outdoorowa, czyli zewnętrzna lub uliczna, nie chce narzucać się potencjalnemu klientowi. Dyskretnie oczekuje na specjalistycznych nośnikach, aż sam ją zauważy. Agencje kreatywne proponują szeroki wachlarz reklamy zewnętrznej – od tabliczek reklamowych, poprzez billboardy, nieduże citylighty aż po nośniki zamontowane przy kioskach albo przystankach. Szczególnie powszechnie są billboardy – duże plakaty reklamujące, mocowane na ścianach budynków albo specjalnych słupkach.

W pierwszej kolejności, musimy wybrać agencję reklamową, która zajmie się rozmieszczeniem naszych billboardów. Po wprowadzeniu w wyszukiwarce haseł „billboard Kraków” albo „billboardy Warszawa”, uzyskamy wykaz przedsiębiorstw oferujących tego typu usługi. Powinniśmy uważnie zaznajomić się z ich propozycją. przedsiębiorstwa na swoich portalach internetowych najczęściej publikują precyzyjny wykaz cen oraz galerię fotografii ze zrealizowanymi projektami. Zwróćmy uwagę na ich staranność, jakość oraz przede wszystkim rozmieszczenie. Sekwencje „billboard Kraków” oraz „billboardy Warszawa” odeślą nas także do for internetowych. Ich użytkownicy wskazują, jakie przedsiębiorstwa oferują najlepsze usługi, a jakich powinniśmy się wystrzegać.

reklama na ulicy

Autor: Daniel Oines
Źródło: http://www.flickr.com

Kiedy już wybierzemy przedsiębiorstwo, z którym planujemy współpracować, zapoznajmy się dokładnie z jego specyfikacjami co do projektu. W dalszej kolejności, z pomocą agencji kreatywnej albo – tu – grafika, zaplanujmy projekt treści, którą zawrzemy na billboardzie. Po zatwierdzeniu go przez realizatorów, pozostaje nam już tylko oczekiwać aż nasze reklamy będą pojawiać się na elewacjach budynków albo słupach.

Dlaczego powinniśmy wybierać reklamę outdoorową? Nawet nie jesteśmy świadomi, jaką moc rażenia ma przekaz podprogowy. Czekając na zmianę świateł, na tramwaj, czy tkwiąc w korku, odruchowo wodzimy wzrokiem po przestrzeni. W tym momencie właśnie, mimochodem docierają do nas wiadomości z reklam zewnętrznej. Jak wskazują badania, znacznie efektywniej, niż te z ulotek rozdawanych na chodnikach. Z tego powodu warto zdecydować się na tę ofertę.