Pozycjonowanie szerokie

Już na etapie projektowania witryny wskazane jest zadać sobie kluczowe pytanie: jak potencjalni internauci dowiedzą się o jej istnieniu? Odpowiedzią na to zagadnienie jest pozycjonowanie. O tym, że jest to doskonała, gwarantująca prognozowane efekty forma reklamy, przekonaliśmy się już jakiś czas temu. Tymczasem żeby projekt ten przynosił jeszcze większe skutki powstało pozycjonowanie szerokie, tzw long tail – najszybsza i najbardziej skuteczna metoda pozycjonowania.

wyniki w SERP-ach

Autor: Muhammad Rafizeldi
Źródło: http://www.flickr.com
Świadomość użytkowników sieci zwiększa się każdego dnia co sprawia, że zadawane pytania przy wyszukiwaniu są coraz precyzyjniejsze. O ile wcześniej pozycjonowanie szerokie było w pewnym sensie obowiązkowe dla sklepów internetowych, tak teraz interesują się nim niemal wszystkie osoby posiadające. Ostatecznie przyjęliśmy do wiadomości, iż przykładanie wagi jedynie do kolorystyki i treści witryny nie oznacza zagwarantowanego sukcesu. Z tego powodu warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy jak w tym zakresie, więcej można poczytać w temacie w dalszej części artykułu.

pozycjonowanie

Autor: NOGRAN s.r.o.
Źródło: http://www.flickr.com

Co oznacza ten termin? Pozycjonowanie szerokie to w skrócie, nastawienie się na pozyskiwanie odwiedzin z haseł o niskiej konkurencyjności, które sporadycznie są wpisywane w wyszukiwarki.Najłatwiej można to wyjaśnić na przykładzie… butów. Gdy wpiszemy w wyszukiwarkę wyraz „buty” – owszem, ukaże się nam spora ilość wzorów, ale trudno będzie o wybór tych najbardziej dla nas odpowiednich. I nawet nie wiadomo czy zależy nam na butach do uprawiania sportu czy dla naszego czworonoga? Natomiast gdy sprecyzujemy swoje potrzeby, model na którym nam zależy, to czy mają być wykonane ze skóry prawdziwej, syntetycznej czy materiału – pisząc np. czerwone skórzane kozaki – prawdopodobieństwo, że owe buty kupimy zwiększy się.

Zalety pozycjonowania szerokiego:
– jedynie zdecydowani na zakup produktu albo usługi użytkownicy trafią na naszą stronę,
– wyraźne zwiększenie sprzedaży produktu lub usługi,
– krótszy czas na osiągnięcie wysokich pozycji,
– frazy dokładnie przedstawione wywołują wzmożony ruch na stronie,
– niższe koszty pozycjonowania frazy niż w przypadku fraz ogólnych.

Pozycjonowanie szerokie przeznaczone jest głównie do dużych i rozbudowanych serwisów, czyli sklepów w sieci, księgarni oraz witryn, posiadających dużą ilość podstron i treści.