Wiele firm na świecie ma problemy z terminowym płaceniem faktur – powstał więc nowy rodzaj obrotu niezapłaconymi długami

Dzięki nowej procedurze prezes przedsiębiorstwa, który czeka na sumę z niezapłaconej Faktury, może ponownie zasnąć jak dziecko, ponieważ w tej chwili odzyskał stabilizację finansową.
Opis dotyczy rewelacyjnej metodzie nazywanej z angielskiego: faktoring.

transport i spedycja

Autor: NotrucksNolife
Źródło: http://www.flickr.com
Cała procedura bazuje na tym, że konkretna firma (nazywana faktorem) przejmuje od nas nieuregulowane należności naszych kontrahentów. Płaci nam zazwyczaj natychmiast mniej więcej 90% wartości faktury i tym samym bierze na siebie dług. To ona już od tej chwili będzie nawiązywała kontakt z klientem w celu wyegzekwowania pieniędzy, ale już nie w naszym imieniu, a dla siebie. Rzecz jasna my nie otrzymaliśmy całej sumy, która widniała na fakturze, ale na nasz rachunek w banku wpłynęła ogromna jej część, co da nam możliwość zachować ciągłość finansową. Jest to ratunek zwłaszcza dla małych spółek.
Umowa faktoringu nie jest niczym trudnym. Nie oczekuje się długo na jej zatwierdzenie, gdyż faktor, to nie instytucja bankowa. Jest kilka typów umów faktoringu, ale najistotniejszym ich konsekwencją jest fakt, że spółka czekająca na zapłacenie pieniędzy otrzymuje je w bardzo krótkim czasie. W tym momencie to spółka, która odkupiła należność kontaktuje się z kontrahentem i daje mu znać o zmianie numeru rachunku, na które ten powinien przelać należności.

Jeśli klient jak zostać tajemniczym klientem ma kłopoty z oddaniem na raz sporej sumy, to faktor może mu zaoferować rozłożenie należności na dogodne raty. Faktorzy to zazwyczaj firmy z ogromnym kapitałem, które mogą dłużej poczekać na uregulowanie faktury.

, , , ,

Related posts

Latest posts

Drukarnie, w jakich da się zamawiać materiały dla swojego miejsca pracy

W dużych aglomeracjach miejskich nie będzie kłopotu z tym, by wyszukać drukarnie, w których da się zamawiać materiały dla własnego miejsca pracy. Szczególnie, podczas gdy będzie mieć się już przygotowane wzory. Można dzięki temu uposażyć biuro w taki sposób, żeby świetnie wyglądało każdego dnia i by pracownicy mogli sprawnie wykonywać własne obowiązki, ale i jest szansa się pokusić o to, aby zamówić w tej drukarni rzeczy na specjalne konferencje, albo spotkania z partnerami biznesowymi.

Forma leasingu nie jest nikomunieznana, bo z tym określeniem spotykamy się od lat. Nowinka dotyczą tej formy wypożyczania jest to, że nie musi on dotyczyć jedyniesprzętów ruchomych.

Nabycie mieszkania bądź domu to w dalszym ciągu w naszym kraju niesłychanie niemały problem. Ajencje żądają dość wysokiego wkładu swojego, wysokiej zdolności kredytowej i konkretnej umowy potwierdzającej najlepiej zajęcie na zawsze. Cóż wszystkim tym wymogom większość młodych osób nie jest w stanie podołać.

Elektroniczny system obiegu dokumentów, czyli w jaki sposób usprawnić pracę oraz poprawić o efektywność pracowników?

W czasach informatyzacji zarządzanie obiegiem dokumentów może przybrać niesamowicie sprawną formę, co umożliwia elektroniczny system, który nie bez powodu cieszy się tak ogromną popularnością. Elektroniczny system obiegu dokumentów pozwala na stopniowe odchodzenie od tradycyjnej papierowej obsługi dokumentów i daje możliwość sprawnego zarządzanie bazą danych. Rozwiązanie to idealnie sprawdza się zarazem w księgowości, sekretariatach, jak i kancelariach.

Druk wizytówek

Trudno wyimaginować sobie bez nich prowadzony z pomyślnością biznes, a jeszcze trudniej odgadnąć fakt, iż wielu przedsiębiorców rezygnuje z posiadania osobistych wizytówek.

Jakim sposobem właściwie zabezpieczyć majątek firmowy?

Nie da się zaprzeczyć faktowi, że przyszyło nam egzystować w warunkach, w których rywalizacja jest jednym z wymiarów wyznaczających atrakcyjność naszej gospodarki. Każdy z nas chce za wszelką cenę dążyć do uzyskania jak największego przychodu finansowego. Takie postępowanie niestety w wielu przypadkach jest powiązane ze stosowaniem nieuczciwych praktyk, co jest stanowczo niedopuszczalne.