Reklama przeważnie ma za zadanie nakłonienie klienta do nabycia lub korzystania określonych towarów lub usług.

Obecnie reklamy przybierają jednak dużo bardziej kompleksowe formy. W internecie (polecamy pozycjonowanie w wyszukiwarce) bez trudu znajdziemy mnóstwo firm pałających się reklamą, które w rzetelny sposób zareklamują praktycznie każdy zlecony towar – reklamowy. Firmy te stosują bardzo różne narzędzia w zależności od potrzeb klienta. Możemy na przykład zamówić reklamy zewnętrzne w formie oklejenia auta, wykonania specjalnych szyldów albo kasetonów. Wewnątrz budynków możemy natomiast użyć fototapety albo nadruki na różnych powierzchniach, na przykład PCV lub szkle. Ciekawą alternatywą są również gadżety reklamowe jak na przykład czapki, koszulki, długopisy reklamowe itp.. Jest to dosyć tania, a zarazem efektywna forma reklamy. Każdy człowiek ma w swojej szafce mnóstwo gadżetów nieustalonego pochodzenia, które jednak napisami przypominają nam o danych firmach, i tak w momencie kiedy zauważymy powiedzmy: długopisy cosmo, momentalnie będziemy próbować przypomnieć sobie gdzie go dostaliśmy oraz czym pała się ta firma – cosmo. W stosunku do długopisów, ale i pozostałych gadżetów możemy także zwrócić uwagę na to do kogo mają one trafić. Oczywiste jest, że klientowi premium przekażemy długopis stworzony z lepszych materiałów, niż klientowi z niższej kategorii.
Prezenty są również nadzwyczaj popularne zwłaszcza na różnego typu targach, które w dzisiejszych czasach cieszą się coraz większą estymą. Same targi są w zasadzie jednym wielkim zbiorowiskiem stoisk reklamowych, w których firmy zachwalają swoje wyroby ale także pokazują nowinki technologiczne jakie udało im się opracować w ostatnim okresie.
Reasumując, obecnie reklamy są wszechobecne i bez kłopotu możemy znaleźć firmę, która za odpowiednią kwotę zareklamuje nasz produkt. Typów reklam jest bardzo wiele jednak z profesjonalną pomocą każdy powinien wybrać coś dla siebie. Dobrze dobrana reklama może pomóc nam w bardzo wymierny sposób, a mianowicie powiększy ona nasz zyski pochodzące ze sprzedaży naszego wyrobu.