Czym jest factoring i do jakich podmiotów jest skierowana tego typu usługa?

Wiele spółek, jakie mogą zajmować się np. sprzedażą różnych towarów, musi oczekiwać na zapłacenie swych rachunków przez czas nawet paru miesięcy. Jest to legalne, jednak nie usprawnia to działania spółki, gdyż posiada negatywny wpływ na płynność materialną danej spółki.

Na szczęście istnieje pewne rozwiązanie, które pozwala biznesmenowi, jaki sporządził fakturę ze znacznym czasem jej zapłaty na niemalże błyskawiczne otrzymanie funduszy. Jest to wykonalne dzięki takiej usługi jak faktoring. Istnieją w niej 3 podmioty. spółka, która wystawia fakturę to faktorant. Przenosi ona uprawnienia do konkretnego zobowiązania na faktora, zatem spółkę, która płaci mu równowartość rzeczonej faktury zmniejszoną o prowizję faktora.

Jeśli uważasz, że taki artykuł jest ciekawy, sprawdź na witrynie podobne informacje – z pewnością także będą dla Ciebie interesujące.

Trzecią stroną ugody faktoringu jest wierzyciel, który nadal musi zapłacić fakturę, lecz już nie tak jak to początkowo miało być – faktorantowi, ale faktorowi.

panorama - pieniądze

Autor: Arek Olek
Źródło: http://www.flickr.com
Warto jednak wspomnieć, że towarem factoringu nie musiałyby zostać wyłącznie faktury. Mogłyby nim zostać też usługi dodatkowe, określane czynnościami ponadplanowymi o charakterze usługowym, między innymi poradnictwo czy też aktywności administracyjne, przykładowo inkaso zobowiązań. Usługa faktoringu jest zwrócona do:
– przedsiębiorstw chcących zabezpieczać się przed problemami finansowymi swych odbiorców,
– firm szukających opcjonalnych źródeł finansowania swojej działalności,

– firm szukających sposobu na zdyscyplinowanie swych partnerów biznesowych do terminowego regulowania obciążeń,
– jednostek gospodarczych szukających elastycznych oraz całościowych usług finansowych,
– firm wykorzystujących odroczone okresy płatności (kredyt kupiecki).

, , , ,

Related posts

Latest posts

Najlepsze propozycje apartamentów do kupienia – Kraków

Pragnąc zainwestować w określoną nieruchomość, zwykle nie decydujemy się spontaniczność. Jest to właściwa cecha, lecz nie w każdym momencie rekomendowana. Biorąc pod uwagę Kraków, stwierdzić powinno się, że uroczo zlokalizowanych oraz wspaniale zaaranżowanych apartamentów tu nie brakuje. Mnogość ofert apartamentów, jakie wystawione zostały do sprzedawania, interesuje klientów na rynku. Nie tylko Polacy chętni są, by inwestować w nieruchomość w Krakowie, o czym świadczy spore zainteresowanie.

Każda drukarnia we Wrocławiu proponuje ogromny zakres świadczeń swoim klientom

Aktualnie korzystanie z świadczeń punktów kserokopii czy zawodowych drukarni jest dla każdego człowieka nadzwyczaj przystępne. Dopuszczalne jest spełnianie wszelkich zamówień, bowiem techniki druku, które są aktualnie wykorzystywane przynależą do wyjątkowo postępowych, co szczególnie pozwala na przygotowywanie wydruków wysokiej jakości.

Drukarnie, w jakich da się zamawiać materiały dla swojego miejsca pracy

W dużych aglomeracjach miejskich nie będzie kłopotu z tym, by wyszukać drukarnie, w których da się zamawiać materiały dla własnego miejsca pracy. Szczególnie, podczas gdy będzie mieć się już przygotowane wzory. Można dzięki temu uposażyć biuro w taki sposób, żeby świetnie wyglądało każdego dnia i by pracownicy mogli sprawnie wykonywać własne obowiązki, ale i jest szansa się pokusić o to, aby zamówić w tej drukarni rzeczy na specjalne konferencje, albo spotkania z partnerami biznesowymi.

Forma leasingu nie jest nikomunieznana, bo z tym określeniem spotykamy się od lat. Nowinka dotyczą tej formy wypożyczania jest to, że nie musi on dotyczyć jedyniesprzętów ruchomych.

Nabycie mieszkania bądź domu to w dalszym ciągu w naszym kraju niesłychanie niemały problem. Ajencje żądają dość wysokiego wkładu swojego, wysokiej zdolności kredytowej i konkretnej umowy potwierdzającej najlepiej zajęcie na zawsze. Cóż wszystkim tym wymogom większość młodych osób nie jest w stanie podołać.

Elektroniczny system obiegu dokumentów, czyli w jaki sposób usprawnić pracę oraz poprawić o efektywność pracowników?

W czasach informatyzacji zarządzanie obiegiem dokumentów może przybrać niesamowicie sprawną formę, co umożliwia elektroniczny system, który nie bez powodu cieszy się tak ogromną popularnością. Elektroniczny system obiegu dokumentów pozwala na stopniowe odchodzenie od tradycyjnej papierowej obsługi dokumentów i daje możliwość sprawnego zarządzanie bazą danych. Rozwiązanie to idealnie sprawdza się zarazem w księgowości, sekretariatach, jak i kancelariach.