Jakimi aspektami kierować się przy doborze oprogramowania do serwisu firmy?

Winien trzymać pieczę nad pracownikiem już od czasu procesu rekrutacyjnego, by przy pozytywnym jego rozstrzygnięciu, móc przenieść kandydata do bazy pracowników, bez niezbędności powtórnego uzupełniania danych. Ważka jest możliwość integracji z wspomagającymi narzędziami przystępnymi w firmie. Powinno się sprawdzić czy wybrany program do serwisu umożliwia import i eksport informacji z aplikacji Płatnik ZUS a także z innego rodzaju systemów.

Korzystna będzie opcja wytwarzania szerokiej gamy protokołów, na podstawie wpisanych i przetworzonych informacji. Bezproblemowy dostęp do takich dokumentów stanowi kosztowne źródło diagnostyki pracowniczej, systemu zarządzania zasobami ludzkimi oraz kondycji zakładu pracy. Fabrykanci mnożą ilość znanych wersji oprogramowania, w zależności od okazałości marki czy rodzaju i sposobu osiąganej działalności. Nie musi to jednak komplikować przeistaczania programów do serwisu do kategorii wyższych.
Fachowe oprogramowanie kadrowo-płacowe powinno „dojrzewać” wraz z rozrostem spółki i ilością zatrudnionych pracowników. Musi także gwarantować wprowadzanie dodatkowych składników wynagrodzeń, a w tym niekiedy tych, wyliczanych w najbardziej trudny sposób
.