W których sytuacjach korporacje zazwyczaj pozyskują nasze dane – tworzenie baz konsumenckich
W obecnych czasach bycie klientem łączy się nie wyłącznie z dokonywaniem zakupów. Coraz częściej przyjmujemy rozmaitego typu propozycje od firm, z którymi nie mieliśmy do czynienia i na domiar tego bywa, że są one unikatowe. Jak to się dzieje i dlaczego z punktu widzenia korporacji jest to tak bardzo zasadnicze? Współczesne narzędzia internetowe są powszechnie wykorzystywane i w marketingu tworzą obecnie jeden z zasadniczych elementów. Dzięki temu, że nadzorowane są nasze poczynania w internecie firma jest w stanie utworzyć nasz profil konsumenta, który ma na uwadze nasze upodobania i preferencje. W jaki sposób natomiast pozyskiwane są nasze dane? Wystarczy zastanowić się, kiedy ostatnimi czasy uzupełniając ankietę podaliśmy własnego maila, bądź przedłużając umowę zaznaczyliśmy akceptację na przetwarzanie danych personalnych.